/ Au pair 14/15 /

Veckan som gått

Jaha, då har ännu en jobbvecka snart passerat. Tiden går så förbannat fort, man tänker inte ens på det! Både positivt och negativt.
 
I söndags var jag, Lisa och Johanna och lunchade på Bills i Putney, åt en megagod avokado och bacon sallad. 
I måndags var jag inne i Richmond och shoppade lite kläder (välbehövligt) och kollade serier. I tisdags mötte jag Lisa, Johanna och Malin i Covent garden, närmre bestämt Bageriet, som är ett svenskt kafe. Världens minsta men ack så härligt kafe. I onsdags mötte jag upp Hannah från Australien och jag visade det svenska kafet, så jag var alltså där två dagar i rad, haha. Drack filterkaffe och typ dog för att det var så gott. Hannah tycker att det är svårt att hitta riktigt gott kaffe, så jag ville skryta lite med svenskt bryggkaffe, men det var tydligen alldeles för starkt. "Oh my god! That is too strong, and you drink it without milk?? Wow!" Haha. Det gick inte som jag hade tänkt mig. Men hon tyckte iallafall att kvalisorten på kaffet var bra. (funderade på att köpa en kaffemix med mig hem men den kostade 7 pund vilket är drygt 80 kr?? Eh nae. Glömde ta bilder som jag har lovat mig själv att bli bättre på. Oh well. Kände mig superstressad igår och var uppe i varv utan anledning vilket bidrog till världens huvudvärk igår eftermiddag. Ville spy ett flertal gånger så när vi hade ätit gick jag upp och lade mig direkt. Somnade nog vid 8 någon gång. Vaknade pigg och huvudvärkslös, haha.
 
I dag har jag valt att ta det megalugnt, inte för mycket tv/mobil osv. Istället har jag läst i min bok för att koppla bort allt annat, så skönt. Måste göra det oftare, jag gillar ju faktiskt att läsa. Satt nere i köket och läste eftersom det är som mest tyst där, och min VP kom ner för lunch och ba "sitter du fortfarande här?" haha. Satt där ett bra tag. Jobbade mitt eftermiddagspass och nu sitter jag här. Ska duscha, stänga av all elektrionik (förutom nattlampan) och läsa ut min bok så jag kan börja på I am malala snart. Har fått låna den av min VM. 
 
I helgen ska jag först på intervju för lite extrajobb (babysit hos en sv/en familj)! Håller alla tummar och tår. På kvällen ska jag och tjejerna till svenska kyrkan för lite svenska godsaker oooooch melodifestivalen!! Så taggad. Funderar fortfarande på om jag ska möta upp en massa internationella au pairer i Richmond imorgon, inte supertaggad dock, gillar våra familjemysfredagar med film och på spåret. Haha asså finns det en tråkigare 19-åring?? Väljer på spåret framför pubhäng med en massa nya människor. På söndag har jag inget planerat. Och på måndag är det bara 5 dagar kvar tills jag åker hem i 8 dagar :D
 
Kramisar