Veckan som varit

Hejsan hoppsan Kerstin! (finns inget bättre än när tysken säger hoppsan kerstin, vi har lärt henne så många svenska uttryck men den är definitivt den bästa). En vecka sedan jag uppdaterade så tänkte att det var dags nu. Förra veckan var härlig, jag tränade varje dag. I onsdags så kom lisa hit och vi promenerade utmed themsen och njöt av vädret innan vi vandrade vidare till Mortlake där Malin numera bor med sin vf. Vi skulle äta på en svensk resturang, jag åt dock inte eftersom jag hade ätit lunch hemma. Men nästa gång så ska jag allt få pyttipanna jag med! Simmade och plaskade även runt med barnen i fredags vilket var mysigt. Vi gjorde lite kasst och åkte en massa rutchkana, Alice var definitivt lättare att skjuta iväg än Felix, men roligt hade vi. På fredagen satt jag även barnvakt då det vankades middag och bio för mina värdföräldrar, så efter badet lagade jag tacos som vi alla glupsade i oss, vrålhungriga efter lite aktivitet. Lisa anslöt sig sedan och vi satt framför tv:n och hade det gött innan mina vf kom hem och jag och Lisa gick upp till mitt rum och chillade och var allmänt störda som vanligt. I lördags mötte jag upp ett stort gäng au pairer i Hyde Park där det väntades hejdå-picknick för Linnea som numera befinner sig på hemmaplan. 13 månader har hon varit här, det var väldigt konstigt att säga hejdå till henne eftersom hon verkligen har kännts som en London-guide mer eller mindre under vår tid här. Ännu konstigare måste det ha varit för henne. Som tur nog bor vi båda i Småland (eller ja, hon bor nästan i Småland så en reunion är redan inbokad. Hon är väldigt saknad i London iallafall! På lördag kväll var det dags att möta upp Stina och co, mammas moster. Vi möttes i Covent Garden och jag visade runt lite och pratade om min tid här i London. Vi åt sedan på en italiensk resturang som var alldeles för högljudd men maten var god iallafall. Var hemma vid 10 och då somnade jag direkt. Vaknade sedan upp 12 timmar senare och gjorde mig iordning för att möta upp Lisa, Johanna och Brigitte i Sloane Square. Väl där vandrade vi vidare till South Kensington för att besöka Natural History Museum (check!). Ingen musuem människa direkt, men nu har jag iallafall varit där. Jag och Lisa tog av mot mig efter en stund där vi låg och jäste resten av dagen och hade det mysigt innan vi bestämde oss för att gå in till Richmond där jag vinkade av henne och åkte sedan hem igen. Härlig vecka minst sagt!

Jag är precis hemkommen från spinning och lite simning så sitter nu och avnjuter en go lunch.

Kram!!

/ Au pair 14/15 /

Edinburgh och en massa bilder

Edinburgh var en av de städerna jag ville besöka under min tid här i England, så jag och Lisa bokade in staden den 9-12 mars. Och vilken fantastisk vacker stad! Naturen, hela staden som är byggt på berg, människorna, allt förutom de tråkiga färgerna på alla byggnader, bussarna m.m. En grå/brun ton var det överallt man än vände sig, att Edinburgh är en europas största ekonomiska centrum kan man inte riktigt förstå när man ser staden, men det är ju trots allt ett väldigt konservativt land vi lever i. Allt har sin charm. Vi landade i Edinburgh vid 10-tiden efter lite förseningar och då tog vi oss in till staden och började visiten med asiatisk mat, så gott! Fick dock lite ont i magen, åt prawncrisps vilket inte är så bra för en glutenmage, men man är ju bara människa! Sedan satt vi i solen resten av dagen efter att vi checkade in på vårt hostel (St Christopher's Inn, rekommenderar det hostellet så stark! Fantastisk läge och bra pris för tre nätter, 50 pund). På kvällen drog vi till en pub för mat och vin, behöver jag ens säga att två glas vin räckte för mig och Lisa att bli rätt påverkade efter en dag med resa och lite mat? Haha.

På fredagen hade vi planerat en liten hike uppför Arthur's Seat, och vilket strålande väder Edinburgh bjöd på! Det tog oss drygt timmen för oss att komma upp eftet x antal stopp för selfies och vyfoton haha. Skönt med lite aktivitet! När vi hade kommit ner igen tog vi en kaffe och njöt av solen lite ytterligare innan vi gick till hostellet för en nap. My hade tipsat om en tapasresturang som jag gärna ville gå till, så det blev vårt nästa mål. SÅ fantastiskt gott! Åh, drömmer om det fortfarande haha. Vi gick och lade oss runt 10, båda var trötta efter en aktiv dag!

På lördagen hade vi inget större planerat, vi strosade runt i Edinburgh, spanade in Edinburgh Castle och vandrade lite bland den fina naturen som fanns mitt i staden, tog en kaffe och åt lunch från M&S (bästa butiken<3). Vädret var inte lika fint den dagen så vi tog en nap på hostellet runt 4, som blev en lång vilostund för min del, sov nog en timme haha. Vi tog oss sedan ut till Bella Italia som vi hade spanat in tidigare den dagen, de hade en massa glutenfritt så jag tog en pizza. Efter magarna var fulla taggade vi till till en pubrunda som slutade i två flaskor vin och två fulla tjejer, lika roligt var det inte när vi skulle upp kl 4 på morgonen, vi var fortfarande fulla. Så flygresan behöver vi inte ens prata om haha.. Var hemma runt 12-tiden och då sov jag i 5 timmar, snacka om välbehövligt!

Allt som allt var detta en helt fantastisk resa som jag fick uppleva tillsammans med världens skönaste tjej Lisa. London hade verkligen inte varit London utan henne. Min lilla goseboll. Edinburgh åker jag jättegärna tillbaka till.

Bildbomb:

Uppdatering!!! Wiho!

Hejhopp! Nästan 3 veckor sedan sist! Har ärligt talat inte haft någon blogglust, den har varit lite halvdan ett bra tag nu. Trots den svaga uppdateringen har mina trogna läsare fortsatt att titta in här då och då så jag får väl blogga lite. Mycket har hänt sedan dess. Jag och Lisa har varit i Edinburgh, vilket var helt amazing. Skolan har satt igång igen vilket är skönt, lite struktur på vardagen. Jag har hängt med dem bästa, en ny tjej har anslutit sig till vårt gäng, Bridget från Australien, härlig tjej! Jag var i Kew Gardens med mitt värdbarn innan Edinburgh, liksadå påskmiddag hos Josfine (vilken housewife alltså, killar hon är singel, värsta kapet!!). Vädret har varit helt fantastiskt här denna veckan så i onsdags hängde jag, Lisa, Johanna och Josefine i Wandsworth Common och njöt av solen och en picknick. Annars har jag varit flitig med träningen, rätt bra mat också hela veckan förutom idag haha. Är det vilodag så är det! I fredags åt jag, Malin och Matilda på Giraffe i Richmond (åt en så himla god kikärtssallad med fetaost!), sedan anslöt sig Lisa, Johanna, tyska Johanna och Bridget och vi drog oss vidare till Revolution. Fick med mig en skyllt hem i väskan som Lisa och tysken hade haft kul med och lagt ned i min väska i hopp om att jag skulle tro att jag hade snott den i alkholens drag! Så kassa!!! I lördags besökte jag och gänget Borough Market, en marknad jag velat besöka länge! Vilken marknad alltså, fylld med mat från olika delar av världen, en massa frukt, etc etc. Massor av glutenfria alternativ också vilket alltid uppskattas av Miss Intoleranter 1 och 2 aka mig själv och Jossan haha. Vi har allt möjligt vi två. Glossan och Glemma, that's us. (glutenfria emma och jossan, söta smeknamn va). I går sov Lisa över hos mig efter en middag på nandos och ett glas på min nya favvopub (one over the ait). Vi sussade sött redan vid halv 11 haha. Pensionärer deluxe. I dag mötte jag och Lisa upp Malin, Sara, Maja, Johanna och Frida i camden där vi strosade runt som slutade i ett costabesök, standard! Jag drog mig hemåt runt 3, var nog hemma vid halv 6, jävla trafik i hammersmith!!!

I morgon är det ny vecka och jag inleder den med ett spinningpass! Bra start på veckan.

Bilder och text från Edinburgh kommer i ett annat inlägg imorgon, så länge bjussar jag på lite bilder från tidigare veckor och veckan som varit.