/ Au pair 14/15 /

8th and 9th of september

Hej alla goda och glada! Hur står det till med er? Med mig är det bara bra, mår otroligt bra faktiskt och har varit ovanligt pigg de senaste dagarna. Det har blivit många sena kvällar i rad men nu äntligen blir det en tidig kväll! I går hände inget speciellt mer än att jag brevröstade och tittade fotboll på den svenska puben med Lisa, men det var verkligen en flopp (bortsett från fotbollen) för att inga au pairer var där. Vi tog oss i alla fall varsin cider innan vi gick till den svenska kyrkan och kollade om au pairerna hade gått dit istället, men det var inte alls många där heller haha.

I dag har jag jobbat som vanligt, varit i Kingston och shoppat (vill ni se vad jag shoppar eller är det helt och hållet ointressant?), hämtat ut våra grejer från keramiket, varit på information meeting med min VM och tränat! Jag har även gjort läxor med barnen för första gången i dag, det gick rätt bra faktiskt. Längtar tills de får matteläxa, trodde aldrig jag skulle säga det men det ska bli lite kul faktiskt!

I morgon efter att jag har lämnat barnen ska jag möta upp Cornelia och sedan drar vi in till Richmond för lunch på Gourmet Burger Kitchen med Malin och Lisa, looking forward to it. Ska nog träna i morgon igen, men då ska jag nog powerwalka längs themsen och upptäcka de små stigarna! Trots att man befinner sig i London känns det som landet när man går på vissa ställen här, mys.

IMG_7248

Svettig och illamående efter träningen, ett leende på det!

IMG_7194

Richmond i går

IMG_7234

Min kopp som jag målade på keramiket

IMG_7178

Min röst

IMG_7219

Min tunnelbanestation

IMG_7196

Det finns inget som heter "black coffee" här, eller så blir de bara så sjukt surprised när någon beställer det att de inte vet vad de ska säga. Detta är en americano från starbucks, till och med här frågade hon om jag ville ha den "white". No thank you.