/ Au pair 14/15 /

We will meet again Dublin

Dublin dublin dublin. Denna stad. Och irländare, så himla härliga. Vi landade i Dublin cirkus halv 10, tog oss in till city centre där vi lämnade våra väskor på hostellet. Vi letade efter ett ställe att äta lunch på och vi hamnade på en resturang som hette The Church. Lucky us hade de ett bra utbud på glutenfritt, jag beställde den godaste kyckingburgaren jag någonsin ätit (ni skulle sett det glutenfria hamburgarbrödet, gudomligt! Bild kommer). Sedan var det dags för en guidad tur som vi hade bokat, och vi hade världens skönaste brud som guide. Dublin borned and raised, härlig dialekt och oerhört trevlig. Hon visade runt de main attractions, bl.a Trinity College, Dublin Castle, Temple bar, City Hall, The Spire (även kallad stiffey by the liffey) och Government Buildings. Efter the tour gick vi och checkade in på hostellet och gjorde iordning oss för kvällen. Vi hade bestämt oss för att äta på Hard Rock Cafe och gick dit vid 6, och fick ändå vänta i 40 minuter haha. Så vi tog varsin drink innan vi fick bord. Beställde en sallad eftersom det var det ända som var glutenfritt, kostade 16 euro!!! Men till min förvåning var salladen så stor att den hade mättat 3 pers, så 16 euro var den värd haha. Vid niotiden gick vi vidare till lite olika pubar för att lyssna på livemusiken som finns i stort sett på varenda pub. Alla är så galet talangfulla i Irland!! Det var en yngre kille som sjöng på en pub och tror jag blev lite kär när han sjöng Thinking out loud av Ed Sheeran. Så så bra.
Eftersom vi gick upp så tidigt så var vi supertrötta redan vid 11 och drog oss hem. Vi sov til 8-9 dagen efter och tog oss ut. Vi åt frukost på campuset vid Trinity College och njöt av solen. Vi tog oss vidare till St Stephens park och sedan till St Patricks Cathedral. Lunchade på Beshoff Bros, som hade glutenfri fish and chips! Lyckan! Så gott. Josefine köpte mat på något falafelställe haha. Vi gick och satte oss på norra sidan av Dublin och njöt av solen på bryggan vid Liffey. Där satt vi ett braaaaa tag haha. Vi gick sedan och hämtade våra väskor och tog en kaffe vid trinity college innan vi satte oss på bussen som skulle ta oss tillbaka till Dublin Airport.
 
Jag är så galet glad att vi gjorde den här resan, jag och Josefine. Jag och Josefine kompletterar varandra så pass bra och vi kan prata om allt, vilket är så himla härligt. Så glad att jag har dig Jossan! <3
 
Bildbomb: