/ Au pair 14/15 /

Italian ice cream at Sloane Square

 
God kväll, måndag och ny vecka, som jag och barnen började med att cykla till skolan i det härliga vädret. Det är både svårt och läskgt att cykla med barn på dessa gator och trottoarer, bilisterna kör något fruktansvärt fort (till er som säger att folk kör fort i Sverige; det gör de inte). Men men, mina kids är duktiga. Hade ändå velat ha koppel på dem haha.
 
Efter att jag hade lämnat skruttisarna hoppade jag på bussen och åkte vidare till Sloane Square där jag mötte upp Amanda. Hon hade fått ett tips av sin värdmamma om ett glasställe som hon gärna ville besöka, och vem är jag att säga nej till glass?! Tråkigt nog var vädret inte på vår sida mer än två timmar på morgonen, så en glass i det kalla vädret var kanske inte det bästa.
 
Sloane Square
Amorino
 
Här är ett bra exempel på hur dåliga bilförare engelsmän är. Stopp i trafiken och ingen vet vart den andra ska.
 
Barnen har varit supertrotsiga efter skolan, misstänker att de är dundertrötta eftersom de lade sig alldeles för sent i går. I morgon ska jag, Malin, Lisa och Johanna till Cereal Cafe i Shoreditch. Har varit så dålig på att fota med min kamera så har försökt komma igång i helgen, och så glömde jag den givetvis i dag.. Men i morgon ska den allt med, blir så mycket bättre bilder då. Vi hörs!