/ Au pair 14/15 /

Goodbye's, falafel, cleaning, pride and Taylor Swift

Ännu en vecka har passerat... 23 dagar kvar i denna fantastiska stad. Har lite blandade känslor, mest på grund utav att tiden som jag så länge såg fram emot försvann så fort. Men jag är mer än redo att komma hem, börja jobba, umgås med vänner och familj och bara vara. Pressen att göra någonting i London håller sig kvar, men jag släpper den mer för varje dag som går. 
 
I tisdags var det tråkigt nog dags att säga hejdå till vår fantastiska vän Johanna. It has been a pleasure getting to know you this year Johanna and I hope we'll meet soon in either Sweden or Germany. I'm going to miss you my crazy banana and I wish you the best in Germany. Det var en tårfylld dag, det är inte lätt att säga hejdå till en av sina bästa vänner. 
 
I onsdags var det dags att säga hejdå igen, och denna gången till min österrikiska vän Daniella. Även henne var det svårt att säga hejdå till. Ska besöka henne i Wien någon gång.
 
I torsdags hoppade jag och Amanda på overgrounden och styrdemot Camden där Amanda aldrig hade varit, Emma tyckte att det var dags för henna att åka dit efter sisådär 10 månader, haha. We went all in och beställde ett glas på spoons och klockan var bara halv 11. Vi blev lagom utstirrade kan jag säga, men det var det värt. Vi tänkte att om två (tre för mig) veckor kommer vi vara på hemmaplan och söka jobb och ha varken pengar eller tid till att dricka på en vardag haha! Galna tjejer. Vi åt på camdens food market som vi kom dit för och jag köpte falafel. Dör så gott!
 
I fredags startade jag dagen med att dammsuga hela huset. Mötte sedan upp Amanda och vi gick och lämnade A:s PE kit i skolan. Vi tog oss sedan hem och gymmade, jag var så galet trött efter dammsugningen och promenaden så det blev ett kort träningspass för mig, men med tanke på att dammsuga detta huset är som ett fyspass tyckte jag att det räckte. På kvällen åt vi tacos och sedan kom Lisa hit och vi tittade på sex and the city och myste.
 
I lördags vaknade jag och Lisa runt nio och kl 11 begav vi oss mot picadilly för att titta på Pride-festivalen. Alltså SÅ GRYMT!! Älskade varenda minut av det. Det var bara positivitet under de fem timmarna vi stod och svettades i solen. Det var en kille som kom fram till mig när jag stod och viftade med en flyer för att det var så varmt och sade "fan me" och pekade på hans kind. Jag tyckte att han sade "kiss me" så jag kysste honom på kinden och då sade han: "i said fan me but that's even better!" Hahaha, alltså bara jag. Människor <3 Efter pride åkte jag hem och åt lite tacorester och duschade innan jag åkte in till Hyde Park där Alva och Johanna satt och hade det gott. Vi tjuvlyssnade på Taylor Swift som spelade i parken och vi såg till ochn med henne på en stor skärm. Coolt var det!
 
I dag har jag inte gjort många knop. Varit inne i Richmond en vända och sedan har jag bara legat i sägen och tittat på SATC och sovit. Jag har varit sjukt trött idag och har blivit förkyld igen. Så jag antar att en lat dag var vad jag behövde. Just nu håller jag på att ladda över alla mina bilder på min externa hårddisk, jag har tagit över 7700 bilder här i London! Min dator började klaga på att minnet var fullt haha. Så bilder kommer när allt är färdigt!
 
Hoppas ni har haft en bra vecka! Nästa vecka ska jag och Lisa äta på den kinaresturangen jag pratade om för nån vecka sedan, jag och Jossan ska till Tower Bridge på onsdag (tror jag) och på fredag är det utgång som vankas (förhoppningsvis). Resten av dagarna är oplanerade. Men om 10 dagar kommer My!!! Då blir det full rulle igen, längtar!