/ Au pair 14/15 /

Hallå där, saknat mig?

I'm baaaaack! Jag tänker inte ens be om ursäkt för min dåliga bloggningen eftersom jag inte har någon. Eftersom jag inte har gjort supermycket grejer på vardagarna har jag heller inte känt för att blogga, jag menar, hur kul är det att läsa om mina identiska jobbdagar?? Mån-fre, 7-9 och 3-6, väcka barnen, frukost, gå till skolan, ledig, hämta barnen, äta mellis, läxor, middag. Superkul.
 
Men eftersom det är över två veckor sedan jag bloggade kan jag ju berätta vad jag har hittat på på helgerna som har passerat. Helgen 16-17-18 jan började med att jag mötte upp Daniela och Josefine i Richmond för lite pubmys. När vi visar ID till dörrvakten säger han att det tyvärr är 21 årsgräns. Hinner knappt reagera innan han säger: "is it just you two?" (Josefine hade inte kommit än) så jag svarade "Yes" och då blinkade han och sade: "fine, go in, because it's friday." Tackade och bockade. Kände mig lite badass. När Josefine kom gick hon bara raka vägen in den långe j*keln haha. Ibland känner jag mig som Josefines dotter när jag går jämte henne, säkert två huvuden längre än mig. Hursom, Josefine sov hos mig och på lördagen vankades det brunch på le pain i south kensington denna gången och på kvällen blev det utgång i clapham north. Så jävla bra kväll. När jag och Josefine kom hem till hennes värdfamiljs hus på natten så var de fortfarande uppe och halvt berusade dem med eftersom att de hade haft gäster. Kom då överens med hennes värdpappa att jag någon gång ska supa ner Jossan med tequila och att han betalar för det, hahaha. Så kul. Han tycker att Josefine är alldeles för stel och borde släppa loss oftare i form av alkohol. Har nog inte stött på en skönare människa. 
 
Helgen 23-24-25 jan började jag med filmmys med min värdfamilj. Vi kollade på walking on sunshine, som nu är en av mina favoritfilmer, älskar sådana filmer. På lördagen mötte jag upp Lisa och Johanna i Sloane Square och fikade på Joe and the Juice. Jag har hört att de typ har en regel att de bara får anställa attraktiva människor, för jag överdriver inte när jag säger detta: alla som jobbade där var snygga. Efter det åkte vi hem till Johanna där vi kollade på vänner och åt supergoda wraps. På söndagen mötte jag upp Josefine och vår destination var Brixton, Vozars som precis har öppnat igen. Dock var det inte alls lika gott denna gången, tråkigt nog. Sedan åkte vi tillbaka till Josefines hus där vi bokade hostel för vår dublin-trip!! Hennes värdmamma bjöd på megagod risotto och sedan for jag hemåt. 
 
Denna veckan har jag blivit megaförkyld, så avbokade alla planeringar bl.a en tripp till Oxford och crepesätande med Josefine och hennes kanadensiska kompis. Jag är iallafall registrerad hos min värdfamiljs GP nu, så ska dit imorgon och se om jag kan boka in en vistelse. Så denna helgen har inte varit speciellt fartfylld. I fredags hade vi vårt standard fredagsmys här i huset med en film (pojken med guldbyxorna) och på spåret. Så mysigt, jag älskar verkligen på spåret, man lär sig ett och annat. I går var dagen då jag egentligen skulle med till Oxford men att vara ute en hel dag lockade inte speciellt mycket när jag var krasslig. Så istället gav jag mig ut för att ta en titt på Buckingham Palace som jag inte förrän igår hade sett, dåligt jag vet. Dock började det spöregna precis när jag klev ut från tunnelbanestationen så vistelsen var inte långvarig. Åkte till piccadilly circus och vandrade genom regent street till wok to walk och satte mig sedan på bussen hem igen. Gottade mig med brownies och serien skins innan jag åkte in till Richmond, köpte vin och beställde take away Sushi och gick till Daniela. Hon satt barnvakt och fick ha en kompis över, så vi satt och drack vin, åt sushi och tjötade. Vi försöker båda lära oss respektive språk, haha vi fick oss ett gott skratt. Hennes värdmamma är finska och kan prata typ sex språk, helt galet. Så när hon kom hem och jag sade att jag var från Sverige så sade hon "Jag har haft flera glaser av vin och jag kommer knappt ihåg någon svenska, speciellt inte nu" med finsk brytning hahaha. Så kul. Hennes värdföräldrar var supertrevliga. 
 
Just nu sitter jag i sängen, jag har precis ätit frukost och ska snart börja göra mig iordning. Jag ska nämligen till putney och luncha på bills med Malin, Lisa och Johanna, mina favoriter. Innan träffades vi hela tiden, vi har blivit dåliga på att ses. Jag tror att alla har blivit lite bekväma av sig. Och det händer lätt att man tänker "vi har ju ett helt år på oss här i London." Dock är det bara 5 månader kvar för vissa. Vart tog tiden vägen?
 
Bilder från dessa helger kommer nedan. Jag som vanligt suger på att fota så några av bilderna är tagna av mina braiga kompisar.
 
 
Och jag ska försöka att uppdatera några gånger i veckan iallafall. Jag har varit megadålig jag vet. Hoppas ni har det bra. 
 
P.S Jag kommer hem om 13 dagar och stannar i åtta. Vänta 13 dagar??? Herregud vad tiden flyger iväg. Det är ju för fasiken 1 februari. Nu är det fasiken dags att börja ta vara på tiden jag har kvar.
 
KRAMISAR