/ Au pair 14/15 /

Mejeriprodukter

I dag saknar jag kvarg, jag saknar keso, yogurt, creme fraiche, halloumi och RIKTIGT smör. Eller ja, i stort sett varje dag. Samtliga mejeriprodukter finns som laktosfria alternativ i Sverige, inte i England. För er som inte vet så är jag laktos- och glutenintolerans. Glutenfritt är det inte alls svårt att få tag på, skulle nästan kunna säga att utbudet är större här än hemma. Men att leva i ett land som inte har fler laktosfria produkter än mjölk och grädde är faktiskt jobbigt, speciellt om man är bortskämd (om man nu kan kalla sig det) och har haft tillgång till det innan. Dock finns det helt underbara magiska piller (laktas) som gör att man som laktosintolerant kan äta mejeriprodukter utan att få sympton, jag hade ärligt talat inte klarat mig utan dem här. I vilket fall som helst har jag bett mamma ta med sig citronkvarg (alltså fy satan vad gott), bregott och keso när hon kommer i November, hoppas att hon gör det haha!
#1 / / Ingela:

Och hushållsost var det va? Kanske åker fast för smuggling. Kram ❤️

Svar: Ja hushållsost också! Haha kanske <3
EMMA INGELSBO