/ Au pair 14/15 /

Whole foods

Som tidigare nämnt är Whole foods rena himmelriket för intoleranta. I söndags åkte jag dit och köpte på mig lite godheter. Crispbread, kokosolja, örtsalt, laktosfri yogurt och SMÖR (fatta hur ovanligt det är här i englandet), peanut butter, boveteflingor, choklad och en kokosvatten. Det sistnämnda var ingen hit, men man måste prova innan man vet. Yogurt var helt underbart att äta igen, knäckebröden har jag ätit innan (så goda), kokosoljan är som vilken kokosolja som helst, smöret, örtsaltet samt jordnötssmöret har jag inte smakat än, men hur annorlunda kan det smaka liksom haha. Däremot köpte jag boveteflingor som jag har velat göra ett tag. Bovete är helt fritt från gluten och går göra gröt på: sagt och gjort, det är långt ifrån vanlig gröt men man får göra det bäst av situationen när man inte kan äta vanlig gröt! Lite extra salt, mjölk, kanel och sylt på så går det. Bovete innehåller mineraler, alla 8 essentiella aminosyror, är fritt från gluten och lättsmält: perfekt för min mage som inte riktigt vill sammarbeta alltid.