/ Au pair 14/15 /

London, I miss you



Återigen sitter jag i min säng, stirrar mig blind på resväskan som ligger på golvet. Den är nästan helt fylld, det är mycket som ska i. Denna gången är jag inte lika nervös, jag vet vad som väntar. Jag känner min värdfamilj, jag har vänner, jag tar mig fram i London utan problem och engelskan flyter på. 

Men ändock känner jag mig ännu nyfiknare på London i dag än vad jag gjorde för 125 dagar sedan. När jag kommer tillbaka ska jag bl.a uppleva nyår, vår, påsk, midsommar och min 20-årsdag. Jag tänker på alla sena sommarkvällar med mina vänner i de fina parkerna. Jag tänker på vårkläder, uteserveringar och resor. Detta halvåret kommer att bjuda på så mycket mer än förra. Jag är så förväntansfull och nyfiken. 

Det har varit en helt perfekt hemmavistelse. Jag har hunnit träffa alla mina närmsta, ätit mammas supergoda mat, gått runt och bara varit och självklart andats in den härliga och friska luften vi har här i Sverige. 

I morgon lyfter planet kl 16:30. London, I'm coming home.