/ Au pair 14/15 /

Prat och mycket sushi

Hej vänner!
I går var jag som sagt med Lisa och vi bokade flyg och hostel till Edinburgh! Hostelet vi ska bo på var dyrare än själva flygresan haha, inte konstigt att flygbolagen går i konkurs, som min vm sade haha. Iallafall, där ska vi dela rum med 12 andra som riktiga backpackers, njuta av Edinburgh och förhoppningsvis vandra en dag! Älskar aktiva resor, perfekt att Lisa känner likadant! Tre dagar ska vi vara där, 9-12 april (vi åker tillbaka tidigt på söndagsmorgonen) och vi hoppas att få en riktigt härlig upplevelse!
 
I dag startade jag min lediga tid med ett nytt pass (för mig) på gymmet, box fit hette det. Trodde vi skulle boxas med riktigt handskar men det var en massa boxningar i luften tillsammans med snabb musik så svetten rann kan jag garantera! Det var även en hel del styrka och kondition blandat med boxningar, uppercuts osv. Har redan bokat in samma pass nästa vecka!! Loved it. Efter det mötte jag upp Janina för att äta sushi, vilket var första gången för henne och hon gillade det! En ny sushibuddy! Har bara träffat henne en gång innan men hon är riktigt härlig och lätt att prata med (hon är från tyskland btw). Hon ska lyckligtvis byta familj nu i april eftersom hennes förra inte gav henne betalt(????). Helt knäppt! Så i Kingston hittar jag henne framöver, skönt med direktbuss till varandra! När hon var tvungen att bege sig hem åkte jag också hem och lade mig och läste ett tag och vilade innan jobbet tog vid igen (älskar tisdagar, barnen har after school club så börjar inte förrän halv 5).
 
Nu ska jag titta på SATC som har blivit mitt nya beroende och sedan ska jag väl nana. Kanske läsa lite till. Vill få in läsningen igen i min rutin då jag faktiskt gillar, har hamnat i en dvala där jag inte läser alls så försöker läsa när jag får tillfälle.
 
I morgon ska jag städa här i huset och sedan gå på spinning. På torsdag ska jag träffa Hannah och gå på pilates på kvällen och på fredag ska jag gå på Body Zone (ännu ett nytt pass för mig) och sedan på kvällen beger jag mig mot Josefine med resväskan i högsta hugg. Sover där och tidigt på lördasgmorgonen börjar vår resa mot Dublin!!!! AHHHH Excited! 
 
Vi hörs!!
 
 
#1 / / Daniella 🌙:

hon vet att hon kan anmäla dom va? tror en kan få upp till 5000 pund i skadestånd i small claims court utöver lönen, just för att det ska kännas för familjen. kram!

Svar: Oj det visste jag inte! Värt att nämna till henne kanske. Tack, kram! Xx
EMMA INGELSBO