/ Au pair 14/15 /

Oj oj oj, vilken helg..

Vilken fullspäckad helg!!! Födelsedag, planerande, överraskningar, paintball, ja herregud! Ack så lyckad dock! Men först ska jag berätta vad jag gjorde på veckan.
 
I tisdags var jag som jag nämnde i förra inlägg i Shoreditch. Jag, Lisa, Johanna och Malin besökte cereal killer cafe, där det finns över 100 olika sorters flingor och 11 olika sorters mjölker. Det var verkligen en upplevelse trots att jag inte åt någonting. Tjejerna avnjöt dock varsin skål med en massa gott (läs: onyttigt).
 
 
I onsdags shoppade jag lite inne i Richmond och på kvällen åt jag tillsammans med värdfamiljen kinamat, alltså det var så jäkla gott! Efter det satt jag barnvakt i Fulham.
 
Mm, min goda khao pad!
 
På torsdagen körde jag lite yoga innan Amanda kom hit och vi solade hela dagen, så himla härligt!! 
 
På fredagen var jag ute och gick i nästan en timme, och på kvällen kom Amanda som skulle låna ett par klackar av mig, och det slutade med att jag följde med henne hem och där blev vi bjudna på rose av hennes världföräldrar. Vi gick sedan till en pub där vi tog varsin cider.
 
Och då var lördagen här!! Dagen vi hade sett fram emot läääänge! Vi skulle nämligen på paintball. Smärtsamt, läskigt och mycket adrenalin är tre bra ord som beskriver paintball. Det svider något fruktansvärt när man blir träffad, speciellt om man blir träffad på fingrarna och rumpan. Men roligt hade vi det, riktigt roligt!
 
På kvällen var det dags att fira Lisa ännu mer så jag, jossan, Malin, Lisa, Johanna och Sara begav oss mot Covent Garden och Adventure Bar där vi dansade och sjöng oss hesa hela kvällen. Vid tolvslaget sjöng vi happy birthday och vi sjöng så högt att alla hörde och många sjöng med! Kvällen slutade i topp och alla begav sig hemåt oerhört lyckliga, men väldigt trötta efter dagen. 
 
 
På söndagen var den stora dagen här! Lisas födelsedag. Hennes tjugoårsdag firade vi med brunch på Le Pain i Covent Garden. Anledningen till att vi var i Covent Garden var för att vi skulle vara nära Trafalgar Square, där jag hade planerat min stora överraskning! Kvart över tolv begav jag mig till Trafalgar Square efter att jag hade sagt till Lisa: "Jag ska bara gå och förbereda lite uppgifter du måste genomföra.." Vi TS mötte jag upp inte mindre än Lisas bröder som jag tillsammans med dem har planerat denna överraskningen i nästan två månader! 10 minuter senare dyker tjejerna upp, Lisa med ögonbindel. Jag ställer upp Lisa en bit framför sina bröder och ber henne att stå helt still. Självklart börjar hon posa, haha!! Efter jag snäppte bilden flyttade jag Lisa framåt lite, sade "kolla lite, vad fin bilden blev! Du får ta av dig ögonbindeln för nu.." Och hon tar av sig den, kollar in i kameran, ser förvirrad ut och blir helt tom och vänder sig om. Och ja, resten vet ni nog haha. Jag grät nog mer än Lisa dock. Att få vara med och uppleva detta ögonblick var så himla fantastiskt!
 
På kvällen satt jag barnvakt igen i Fulham.
 
 
 
Tackkramar från Lisa, åh vad jag grät haha vilken mes.
 
Ja ni, en helt perfekt helg och allt gick som planerat!!