/ Au pair 14/15 /

TGIF!

Det kan man verkligen säga i dag, thank god it's Friday. Sitter och dricker islatte som har blivit min nya obsession, tur att jag kan göra egen islatte annars hade det blivit dyrt. 

I tisdags träffade jag som tidigare nämnt Malin och Lisa i south ken. Vi köpte varsin dryck på starbucks och pratade på i ett, som alltid med mina pinglor. Vi gick sedan vidare till en park och njöt av solen innan vi skildes åt. 



I onsdags kom Jossan till mig och vi låg ute i solen nästan hela dagen. Alldeles för mycket islatte drack vi också, vilket vi båda fick sota för på kvällen haha. 
På kvällen efter jobbet stack jag iväg till Jossan där jag blev bjuden på middag och ett glas vitt innan vi drog till pubbarna längs Themsen. Dock var den puben vi hade planerat att gå till helt smockfull så vi körde på det billigare alternativet, alkohol från tesco som vi satt och avnjöt i solens sista timmar. Helt fantastiskt var det, och roligt hade vi! 





Gårdagen var inte lika rolig, jag kände mig hängig och saknade familjen något otroligt, så pratade med familjen i nästan två timmar och sökte fler jobb. Inte bättre blev det på eftermiddagspasset, vad det var som hände är irrelevant men tårarna var inte långt borta kan jag säga (vi har pratat om det och allt är löst nu). Så jag var glad när jag var klar och kom ut i huset kan jag säga, hade nämligen fått sista minuten jobb i Fulham. Cashiiiing sade plånboken, tjänade riktigt härliga pengar! Killarna var som vanligt riktigt mysiga, lilla H som blandar varannat ord på svenska och varannat på engelska.. Sist fick jag frågan: "emma, kan du scratcha mig på backen?" Aka "kan du klia mig på ryggen" eller "can you scratch my back?" I går lät det istället "nu vanish jag under mitt cover" när han skulle sova. Haha, fick mig ett gott skratt, vilket var välbehövligt. 

I dag ska jag iväg till Jossan igen, solning står på schemat, som alla andra dagar, och ikväll sitter jag barnvakt i Fulham igen. Lär troligtvis bli sista gången ikväll...

Trevlig helg!