/ Au pair 14/15 /

TGIF

Fredag baby! Så härligt med helg, välbehövligt? Ja. Känner mig så lat och klen med tanke på de jobbdagarna jag har = inte speciellt krävande. Ändå är man helt slut efter fem dagar. 
 
I dag efter att jag hade lämnat barnen i skolan tog jag bussen till Josefine för lite fredagsfrukost. Vi satt ett bra tag och Josefine tar som vanligt hand om mig som sitt eget lilla barn haha. Vad vill du ha och äta gumman? Känner mig som 5 år :D Vi satt iallafall länge och pratade om allt och inget. Vi skulle egentligen äta brunch på en glutenfri resturang men Josefines konto ekade tomt, så jag sparade ju en del idag. Efter frukosten bestämde vi oss för att utnyttja det fina vädret och gick längs themsen ända till Chiswick! Vi var ju nästan i Richmond, så tog 20 min för mig att komma hem därifrån. Vattnet var så lågt så vi kunde gå på sandbanken ett tag vilket var sjukt coolt. 
 
När jag kom hem pratade jag säkert i två timmar med Lovisa, om hennes kommande resa till London!!! Så taggad på att hon ska komma. 25 mars smäller det!!
 
När jag hämtade barnen idag stannade vi i parken ett tag där jag stod och tjötade med F:s kompis nanny! Hon var nog närme 50 år, men så så härlig och lätt att prata med! Hon var från Ungern och kom till London för 12 år sedan och har jobbat som nanny sedan dess. Hon tyckte att jag hade bra engelska vilket alltid gör en glad haha. En rolig sak som inträffade innan jag hämtade barnen var när jag skulle köpa te på ett litet kafe. Hon som stod i kassan frågade vart min dialekt kom från och jag ba "Sweden!" och det var tydligen exotiskt. Det var även en äldre man där och frågade om det var Stockholm jag var ifrån. Svarade att jag är från en liten liten ort i södra Sverige. Och då flänger han ut "Jonkoping???" Och jag ba the fuck hur visste du hahaha. Jag svarade "Yeah I'm from a small town near Jonkoping, so I guess you can say that I'm from Jonkoping" Haha då så sade han: "So that abba girl is from Jonkoping right??" Haha, lite coolt.
 
I kväll har jag lagat hamburgare och potatis, sötpotatis och morötter i ugnen. Min värdmamma var helt slut efter sin jobbvecka så jag erbjöd mig laga mat.
 
Ska snart duscha och sen joina värdfamiljen framför tvn. I morgon ska jag på intervju för ett barnpassningsjobb och sedan är det mello i kyrkan! I morgon är det också en vecka kvar tills jag befinner mig i Sverige...