/ Au pair 14/15 /

Kärt barn har många namn

Mockarutor, kärleksmums, snoddas... Kärt barn har många namn! (Vad fasiken är det sista namnet för något??) Mamma har alltid sagt mockarutor, så det är ju ett självklart val, men när jag föreslog mockarutor så blev barnen två frågetecken. Kärleksmums försökte jag med då och då gick det upp för dem haha! Så det är vad vi har sysselsatt oss med efter fika och läxor. Alltså, det är då inte det enklaste att baka med barn. "Får jag göra det? Kan jag vispa nu? När är det min tur? Hur mycket mjöl ska vi ta?" Heeeela tiden ställs det frågor. Lite svårt för mig eftersom när jag bakar vill jag helst vara själv och inte störas av någon, det blir så himla lätt att man tappar bort sig. 





Färdig!

Idag har jag hängt med Johanna, Lisa och Malin. Jag tipsade om ett café som bara serverar glutenfritt, beyond bread närmre bestämt. Ligger nära Oxford circus om ni undrar. Åt en megagod baguette med getost, prosciutto och ruccola! Vi satt länge och pratade, om kommande hemvistelser för mig och Johanna, half term, ja det mesta. Sen kallade jobbet för oss alla. 






Johanna tog min mobil så stoppade in min servett i hennes mun hahaha. 

Härlig dag :) tre dagar kvar!!! Kram