/ Au pair 14/15 /

Ännu en helg har passerat

Hallåååå! Läget med er? Här är allt bra, våren börjar krypa kram här i England vilket är så skönt! Fåglarna kvittrar, blommorna har börjat titta fram och det är varmare utomhus! Härligt härligt.
 
I lördags var jag som sagt på intervju hos en familj som jag ska sitta barnvakt åt framöver! På fredagen den 27e ska jag sitta första gången och sen hoppas jag att jag får fler babysit nights! Efter det åkte jag hem och gjorde mig iordning inför kvällen. Vi var i svenska kyrkan på mellomys, mös, åt svenska chips och hade det allmänt bra.
 
På söndagen var jag, Lisa, Johanna och Josefine i battersea park (check!) och gick runt och utforskade. Klädd för antarktis med tre tröjor och jacka haha. Så himla mysig park! Vädret var kanon också. Vi gick sedan till Chelsea för brunch där även Malin gjorde oss sällskap. Vi satt sedan i solen och njöt ett bra tag innan alla drog sig hemåt. 
 
I går gjorde jag inte supermycket. Tvättade en tvätt, åt frukost på pret och köpte en kabinväska, nu är det inte långt kvar!!! 4 dagar :D Bokade även taxi till baker street på natten till lördag eftersom det är busstrejk på fredag igen, kul, not. Lite dyrare resa dit än vad jag hade tänkt mig men är det Sverige jag ska till så är det! 25 pund för taxi dit... Funderade på att ta taxi ända till Stansted eftersom jag bara har betalat 2,50 för transfer dit men då hade det kostat 80 pund.. hahah lite skillnad.
 
Nu ska jag iallafall in till Richmond och möta en ny tjej, sen ska jag handla lite innan jag far hem och så ska jag tvätta lite till innan barnen ska hämtas.