/ Au pair 14/15 /

Allergi, barnvakt, taxi och svenskt

Saturday.. I dag vaknade jag vid nio-tiden och började göra mig iordning för en träff med en ny tjejskara på Nordic Bakery vid baker street. Det hela slutade dock med att vi hade gått till Nordic bakery fast på olika ställen, båda nära baker street. Som tur var hade jag Lisa, Johanna och Daniella med mig. Vi satt och drack bryggkaffe och pratade en lång stund innan vi skiljdes åt. Jag och Johanna begav oss till HM på oxford street, wok to walk och sedan till pret. Det går knappast ha tråkigt med den tjejen alltså haha. Sedan skiljdes även vi åt och jag begav mig mot den svenska butiken och kyrkan. Mellodags!! 
 
I går skulle jag egentligen möta upp Hannah för en fika men jag fick en allergisk reaktion av jordnötter som gav mig ett svullet öga med stora vattenblåsor. Tur nog hade jag tagit med mig betapred från Sverige så det slank snabbt mer och jag var tvungen att blåsa av mina planer. Vi ska träffas på måndag istället! På kvällen satt jag barnvakt i fem timmar. Barnen var uppe en timme och sedan var det läggdags. Satt i 3,5 h och slöade, och tjänade pengar?!? Helt sjukt nice. Fick även betald taxi hem, första gången jag åkte taxi :D
 
Just nu sitter jag och halsar herrljungas äpplecider och lyssnar på Beyonce. Ska nog sätta på en film och sedan nana gott. I morgon är det första mars och då börjar jag, Josefine och Lisa på en sockerfri månad igen. (Eller jag ska bara hålla på tills Lovisa kommer den 25 mars). Ska gå till gymmet i veckan också och be om en rundtur. Det är dags nu!
 
 
#1 / / Ingela:

Ska du inte fika på 24! dagar? 😘

Svar: Bara kaffe :D
EMMA INGELSBO