/ Au pair 14/15 /

Veckan som varit

Hejsan hoppsan Kerstin! (finns inget bättre än när tysken säger hoppsan kerstin, vi har lärt henne så många svenska uttryck men den är definitivt den bästa). En vecka sedan jag uppdaterade så tänkte att det var dags nu. Förra veckan var härlig, jag tränade varje dag. I onsdags så kom lisa hit och vi promenerade utmed themsen och njöt av vädret innan vi vandrade vidare till Mortlake där Malin numera bor med sin vf. Vi skulle äta på en svensk resturang, jag åt dock inte eftersom jag hade ätit lunch hemma. Men nästa gång så ska jag allt få pyttipanna jag med! Simmade och plaskade även runt med barnen i fredags vilket var mysigt. Vi gjorde lite kasst och åkte en massa rutchkana, Alice var definitivt lättare att skjuta iväg än Felix, men roligt hade vi. På fredagen satt jag även barnvakt då det vankades middag och bio för mina värdföräldrar, så efter badet lagade jag tacos som vi alla glupsade i oss, vrålhungriga efter lite aktivitet. Lisa anslöt sig sedan och vi satt framför tv:n och hade det gött innan mina vf kom hem och jag och Lisa gick upp till mitt rum och chillade och var allmänt störda som vanligt. I lördags mötte jag upp ett stort gäng au pairer i Hyde Park där det väntades hejdå-picknick för Linnea som numera befinner sig på hemmaplan. 13 månader har hon varit här, det var väldigt konstigt att säga hejdå till henne eftersom hon verkligen har kännts som en London-guide mer eller mindre under vår tid här. Ännu konstigare måste det ha varit för henne. Som tur nog bor vi båda i Småland (eller ja, hon bor nästan i Småland så en reunion är redan inbokad. Hon är väldigt saknad i London iallafall! På lördag kväll var det dags att möta upp Stina och co, mammas moster. Vi möttes i Covent Garden och jag visade runt lite och pratade om min tid här i London. Vi åt sedan på en italiensk resturang som var alldeles för högljudd men maten var god iallafall. Var hemma vid 10 och då somnade jag direkt. Vaknade sedan upp 12 timmar senare och gjorde mig iordning för att möta upp Lisa, Johanna och Brigitte i Sloane Square. Väl där vandrade vi vidare till South Kensington för att besöka Natural History Museum (check!). Ingen musuem människa direkt, men nu har jag iallafall varit där. Jag och Lisa tog av mot mig efter en stund där vi låg och jäste resten av dagen och hade det mysigt innan vi bestämde oss för att gå in till Richmond där jag vinkade av henne och åkte sedan hem igen. Härlig vecka minst sagt!
 
Jag är precis hemkommen från spinning och lite simning så sitter nu och avnjuter en go lunch.
 
 
 
Kram!!
 
#1 / / Linnea / Au pair i London:

Klart vi ska ha smålandsreunion! ;) Snor lite bilder av dig från Hyde Park. Puss!

Svar: Gör så!! Hoppas du har det bra 😙 kramisar
EMMA INGELSBO