/ Au pair 14/15 /

Uppdatering!!! Wiho!

Hejhopp! Nästan 3 veckor sedan sist! Har ärligt talat inte haft någon blogglust, den har varit lite halvdan ett bra tag nu. Trots den svaga uppdateringen har mina trogna läsare fortsatt att titta in här då och då så jag får väl blogga lite. Mycket har hänt sedan dess. Jag och Lisa har varit i Edinburgh, vilket var helt amazing. Skolan har satt igång igen vilket är skönt, lite struktur på vardagen. Jag har hängt med dem bästa, en ny tjej har anslutit sig till vårt gäng, Bridget från Australien, härlig tjej! Jag var i Kew Gardens med mitt värdbarn innan Edinburgh, liksadå påskmiddag hos Josfine (vilken housewife alltså, killar hon är singel, värsta kapet!!). Vädret har varit helt fantastiskt här denna veckan så i onsdags hängde jag, Lisa, Johanna och Josefine i Wandsworth Common och njöt av solen och en picknick. Annars har jag varit flitig med träningen, rätt bra mat också hela veckan förutom idag haha. Är det vilodag så är det! I fredags åt jag, Malin och Matilda på Giraffe i Richmond (åt en så himla god kikärtssallad med fetaost!), sedan anslöt sig Lisa, Johanna, tyska Johanna och Bridget och vi drog oss vidare till Revolution. Fick med mig en skyllt hem i väskan som Lisa och tysken hade haft kul med och lagt ned i min väska i hopp om att jag skulle tro att jag hade snott den i alkholens drag! Så kassa!!! I lördags besökte jag och gänget Borough Market, en marknad jag velat besöka länge! Vilken marknad alltså, fylld med mat från olika delar av världen, en massa frukt, etc etc. Massor av glutenfria alternativ också vilket alltid uppskattas av Miss Intoleranter 1 och 2 aka mig själv och Jossan haha. Vi har allt möjligt vi två. Glossan och Glemma, that's us. (glutenfria emma och jossan, söta smeknamn va). I går sov Lisa över hos mig efter en middag på nandos och ett glas på min nya favvopub (one over the ait). Vi sussade sött redan vid halv 11 haha. Pensionärer deluxe. I dag mötte jag och Lisa upp Malin, Sara, Maja, Johanna och Frida i camden där vi strosade runt som slutade i ett costabesök, standard! Jag drog mig hemåt runt 3, var nog hemma vid halv 6, jävla trafik i hammersmith!!! 
 
I morgon är det ny vecka och jag inleder den med ett spinningpass! Bra start på veckan.
 
Bilder och text från Edinburgh kommer i ett annat inlägg imorgon, så länge bjussar jag på lite bilder från tidigare veckor och veckan som varit.
 
 
 
#1 / / Amanda:

Hej!
Hittade din blogg när jag googlade på au pair bloggare i London och tänkte bara kolla med dig när du åker hem igen? Jag ska till London som au pair den 30 maj och skulle gärna vilja träffa andra svenska au pairer!

Svar: Hej Amanda! Jag åker inte hem förrän i slutet av juli! Träffas gärna! :D
EMMA INGELSBO

#2 / / Amanda:

Åh men vad roligt! Jag addade dig på Facebook så kan vi ju höras av när jag har kommit dit osv. :D

Svar: Jaha var det du?? Jag ba vem är denna tjej haha förlåt lägg till mig igen så addar jag dig, tredje gången gillt ;) sorry för det!
EMMA INGELSBO