/ Au pair 14/15 /

Laktosfritt, glutenfritt och allt däremellan

När vi ändå är inne på laktosfria mejeriprodukter har jag, hör och häpna, hittat laktosfri mjukost. I dag var jag på whole foods och kom ut med mjukost, glutenfri brown rice pasta, risnudlar och 100% buckwheat knäckebröd! Att vara i den affären är som att vandra runt i himmelen om man är allergiker/intolerant/vanlig person, helt galet mycket mat och grejer. Det finns liksom yogurt som är gjort av kokosnöt? Borde testa. Känner att jag kommer att spendera rätt mycket tid och pengar i den affären. 
 
I kväll har jag varit på Ung i London i svenska kyrkan vilket var jätteroligt. Det var en föreläsning om motion, hälsa och kost, vilket jag tycker att jag är rätt duktig på men som alltid är intressant att lyssna på. Träffade en hel drös med härliga människor och drack kaffe! Beställde en sojalatte på Costa i morse för att vara helt säker på att jag inte tål sojamjölk. Två och femtio pund rakt i soptunnan, började klia i halsen efter två klunkar. Inte för att jag klagar, svart kaffe är det bästa. Men ibland hade det faktiskt varit gott med en latte. Har bestämt mig för att beställa en laktosfri latte på landvetter när jag åker hem över jul, precis som jag gjorde innan jag åkte!
 
Inga bilder i dag, tråkigt I know. Men det kommer, tids nog! God natt my loved one's, 
#1 / / Malin:

GODNATT BABE

#2 / / Josefine:

Jag älskar Whole Foods!! Kan gå runt där inne i timmar. Säg till om du vill ha sällskap nästa gång. Rispastan är jättegod, min v-mamma köpte den till oss, så god! Kokos yoghurten är inte så jättegod, men alltid roligt att testa :)