/ Au pair 14/15 /

Vozars baby

Alltså, finns det något bättre än en hel resturang tillägnad åt oss glutenintoleranta? Jag tror inte det. Vozars, som är en helt glutenfri resturang, har jag i dag tillsammans med Josefine besökt. Vozars ligger i Brixton, i ett litet litet hörn i Brixton Village. Inne i resturangen fick det plats fyra små bord, köket var max 4 kvadratmeter, det fanns två servitriser, en kock och en diskare. På menyn fanns följande:
 
 
Jag, som är helt galen i panering, beställde en Chicken Strips burger. Jag har aldrig i mitt liv ätit en sådan god hamburgare. Det bara vattnas i munnen när jag tänker på det.
 
 
Ett sådant mästerverk!
 
Josefine som är både glutenintolerant och vegetarian beställde in en halloumiburgare, och inte såg den mindre god ut. Vi bestämde oss för att dela på en glutenfri öl, vilket jag faktiskt tidigare (innan jag träffade Josefine som berättade för mig) inte trott hade gluten i sig, i alla fall inte så mycket att det räknas. (Ska en produkt klassas som glutenfri måste det innehålla mindre än 20ppm/kg). Jag läste på livsmedelverkets hemsida där det fanns en undersökning på öl, och ölens glutenhalter varierade mellan 21-190 ppm! Helt sjukt stor skillnad. Är det under 100 är det låg glutenhalt men allt över 100 är mycket. Så vad jag har lärt mig i dag: ingen öl för mig om den inte är glutenfri! (Pappa: något du bör tänka på!!!!)
 
Dagen har varit helt fantastisk, efter vår lilla matresa åkte vi tillbaka till hammersmith och köpte julklappar och kläder på primark. Nu i kväll har jag ätit supergod pulled pork med min värdfamilj, facetime:at med familj och släkt, tittat tv och målat. 
 
I morgon väntar en lugn dag med pepparkakshusbygge m.m!
 
P.S 12 DAGAR KVAR D.S