/ Au pair 14/15 /

Babysitting

I går blev jag erbjuden babysit hos en annan svensk familj som bor i Fulham. Lilltjejen var nämligen febrig och var tvugen att stanna hemma och mamman hade en massa saker inplanerade. Efter att jag lämnade barnen på skolan hoppade jag på bussen som tog mig till hammersmith och sedan en annan buss som tog mig till deras hem (mycket bussåkande i denna stad). Väl där möts jag av en supertrevlig kvinna och en sprallig liten två-åring som hoppar upp i famnen på mig direkt. I fyra timmar passade jag henne, vi kollade mest på ipaden och sedan åt vi lite. 40 minuter innan hennes mamma kom hem somnade hon och sov även när jag gick vid kl två. 
 
Att jobba lite extra som au pair skadar absolut inte, speciellt inte mig som har ett såpass glest schema. Är ledig mellan 9-3 varje dag, och i dag passade jag E mellan 10-2. Det finns inget negativt med det: man tjänar pengar, och man kan inte slösa pengar! Det händer annars väldigt lätt även fast jag har blivit mycket bättre på det. 
 
Deras gran var så galet stor för en "vanlig" gran.