/ Au pair 14/15 /

9:onde och 10:onde december

 
I går var det dags för ett besök på Houses of Parliament! Men inte med vilka som helst, utan med mitt värdbarns klass. Tjugo ungar och två vuxna var vi som satte oss på tunnelbanan mot Westminister för att få en tur inne i Parlamentet. Det var så galet vackert där inne, taken, golven, väggarna, allt! Det var som väntat kameraförbud inne i byggnaden, vilket är tråkigt men förståeligt. Jag är så glad att jag fick möjligheten att följa med, gratis, och se detta. Dessvärre var jag helt slut i huvudet efter femtioelva frågor av precis alla barn, allt skrik, lek och bus. Tråkigt nog pågick det rätt mycket mobbning i mitt värdbarns klass vilket jag också blev riktigt trött på att höra tillslut. Fick säga till några gånger men det hjälpte tyvärr inte. Läraren sade ingenting, hon har kanske gett upp för längesedan.
 
I dag har jag varit i Kew Gardens (min 5:e gång nu) och vandrat i det härliga vädret. Satte mig vid en damm och bara njöt av solen i en halvtimme innan jag gick till Kew Café och köpte en latte och skrev en ny bucket list. Christmas at Kew Gardens pågår just nu så det var en massa lampor överallt, små stånd med mulled wine, hot dogs etcetera. Det är endast på kvällen det är tänt dock, och då måste man köpa biljett (på dagen kan jag gå in gratis med min värdmammas medlemskort) som ligger på 15 pund. Vi är några stycken som ska göra det på söndag, ser fram emot det jättemycket, tror Kew Gardens at night kommer vara helt otroligt vackert. 
 
Jag har en fartfylld helg framför mig. I morgon ska jag städa och tvätta en massa, på fredag ska jag fika med Malin och Lisa på dagen och sedan hitta på något skoj på kvällen, på lördag är det lucia och sleepover med Malin och Lisa och på söndagen är det som sagt Christmas at Kew. När måndagen är kommen är det bara tre dagar kvar tills hemfärd. Tre.